viernes, 24 de enero de 2020

"Canciones" que son poesías



"Sé morir i sé viure, 
sé fer pondré el meu sol. 
Sé fer mal soc de vidre, 
soc guspira, estel i carícia. 
Faig del drama tres muntanyes, 
faig allò que tots esperen, 
faig i roures, branques tendres. 
Soc al terra amb l’herba seca. 

És quan dormo que hi veig clar, 
és la brisa i la marea, 
és com taronges d’Alcanar. 
Soc tardors i primaveres. 
Si m’ensorro fes-ne runes, 
no m’enterris a l’arena, 
si és delicte no guanyar, 
jo no vull aquesta condemna. 

I per lliure vull un país, 
i per seure una vorera. 
Per somiar, que vens amb mi, 
per no perdre’m la drecera. 
Al meu pit un cor sencer, 
a l’estomac papallones, 
a les mans fruits d’esbarzer... 

I al record les tardes bones, 
i cançons a mig desfer, 
el gat vell que m’ha vist créixer 
o fer el punki pel carrer. 
Treballar els caps de setmana,
i no veure’t els feiners: 
Estimar-te com la terra que fa viure els cirerers. 

Pels moments de dubte, 
pel món que tinc al cap. 
Per quan era invencible, 
i la por era un fracàs. 
Els vells salten les barreres, 
i tot torna a començar, 
i els nens seuen a les places. 

I nosaltres a aquell bar, 
i la gent que sempre córrer, 
avui para a saludar 
i el meu cor segueix en ordre. 
Viu de lluites quotidianes, 
mentre estripa el que fa mal. 
I l’escalfes si m’abraces. 

I al record les tardes bones, 
i cançons a mig desfer, 
el gat vell que m’ha vist créixer 
o fer el punki pel carrer. 
Treballar els caps de setmana,
i no veure’t els feiners: 
Estimar-te com la terra que fa viure els cirerers".

Ginestà - "estimar-te com la terra"







No hay comentarios:

Publicar un comentario